Numer dla pacjentów

We wszystkich oddziałach NFZ od końca 2018 roku funkcjonuje Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Pod tym numerem dowiemy się o najważniejszych dla nas sprawach.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 (w godzinach 08.00-16.00), możemy dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys.

 Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych. Czytelniku, jeśli masz pomysły albo sugestie dotyczące działania Telefonicznej Informacji Pacjenta, możesz je zgłosić – wystarczy, że wyślesz w tej sprawie e-maila TIPpomysly@nfz.gov.pl.

red.

Sprawdź również…