Infolinia dla pacjentów
Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy.
Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne. Pod tym numerem dowiesz się m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną, jak otrzymać kartę EKUZ, o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta, jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Średni czas oczekiwania na rozmowę to około 11 sekund.
Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta? Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy. Wybierając cyfrę 1, połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną. Wybierając cyfrę 2, połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8.00-18.00).
red.